syarif

syarif

Monday, March 19, 2012

Ummi dan Syarif discharge....

11/3/2012

Genap setahun Abi dan Ummi bernikah, dan alhamdulillah tahun ini Abi dan Ummi menyambutnya dengan penuh kesyukuran menerima titipan kasih sayang dan amanah daripada Allah dengan penuh harapan.

Abi bertolak dari rumah di Taman Bernam setelah selesai mengemas rumah dari anjung hingga ke dapur untuk menerima kepulangan orang baru ke rumah. Abi buang semua sampah, sawang dan membersihkan segala kotoran yang berada di cadar dan lantai supaya Syarif Hidayat tidak alah pada habuk.

9.30pagi, Abi menerima call dari Mak Tam yang pada masa itu berada di kampung halaman. Beliau menyatakan hasrat untuk datang ke Tanjung Malim bersama Tok Yoom untuk melihat anak buah barunya.

...Abi tahu Tok Yoom benar-benar ingin datang ke sini dari tarikh sebelum Ummi bersalin, namun apakan daya, Tok Yoom juga terikat pada waktu bersama Tok Wan Saat yang sedang sakit....Dalam perbualan ketika Ummi sudah masuk ke Wad Bersalin tempoh hari...Tok Yoom berulang kali mohon pada Abi supaya banyakkan sabar....Ummi dan Abi mengharungi detik2x bersalin berdua....Tanpa ada saudara mara di samping....Namun Abi amat bersyukur...Allah bersama kami...Dia tahu upaya kami....Alhamdulillah....

11.45pagi, Abi selesai segala tugasan di rumah, Abi terus bersiap dan keluar ke "Wash Car" untuk mencuci kereta dan habuk2x kereta.

12.30tgh, Abi ditelefon oleh Mak Tam bertanyakan mengenai Syarif....Samada sudah keluar ataupun belum...Abi minta Mak Tam terus ke Hospital Slim River kerana Syarif dan Ummi masih di sana.

1.30ptg, Abi sampai di Hospital Slim River, dan menemui Tok Yoom, Mak Tam, Syahirah, Akilah, Amirul, dan Pak Tam.

2.30ptg, urusan keluar wad selesai. Abi dan Ummi bergerak pulang ke Taman Bernam diiringi kereta Pak Tam. Tok Yoom bersama satu kereta dengan Abi dan Ummi sambil memegang cucunda.

5.00ptg, Pak Tam dan Mak Tam meminta untuk pulang dari rumah Abi dan Ummi selepas hujan lebat beransur renyai.


No comments:

Post a Comment